26 november 2010

Lugn - det blir jul utan stress

Nu är det riktig vinter. Marken är täckt av snö och det är kallt. Idag försöker solen att ta sig igenom molnen och lysa upp tillvaron än mer. Jag är en av de där som verkligen gillar vintern.... i alla fall när det är så här, kallt och riktig snö. Jag kan hata vintern lika mycket när det är plusgrader , slask och regn. Så - jag älskar riktig vinter!

Jag har satt upp mina adventsljusstakar och stjärnor. Dessutom sitter det uppe lite röda gardiner och några röda dukar har också hittat fram. Detta är så mysigt - att kunna förändra hemma så att det syns vilken högtid som nalkas och julen är speciell. Synd bara att det är så svårt att få till så att alla blir nöjda. Men huvudsaken för mig är att jag får träffa mina barn och mina föräldrar. Sen får man försöka få till resten av släkten när det passar. Vi är ju så många och alla har sina egna önskemål. Det gäller bara att tänka på vad julen egentligen innebär och ta det från det.
Sluta stressa och tänka på alla måsten. Jag tycker synd om alla som säger att de hatar julen för att det är så stressigt. Varva ner! Det blir ju ändå.

1 kommentar:

  1. En nog så viktig uppmaning. Julen är en av de stressigaste högtiderna vi har.

    Härlig blogg du har!

    Ha en skön 1:a advent!

    SvaraRadera