05 november 2010

Nu är det helg

Slutet på veckan har varit lugn. Igår åkte jag hem hyfsat tidigt eftersom jag var klar med mina timmar. Jag slutade dagen med ett telefonmöte hemma och sen tog jag helg.
Jag lagade kycklingfile med en jättegod örtsås och till det en bulgursallad. Till det naturligtvis ett glas rött vin, både under matlagningen och sen till maten. Till dessert blev det chokladglögg.
Det har blivit min absoluta favorit bland glöggsorterna som finns. Jag funderar även på att göra egen glögg i år igen. Den brukar bli väldigt god.
Jag pratade med en sköterska om mina stickningar i fingrar, händer och underarmar. Efter min beskrivning så konstaterade hon att det verkar vara stressrelaterat men hon bokar tid åt mig för kontroll. Skönt att de lyssnar.
Ikväll är det dags att ta sig till gymmet igen, dags för ett pass bodypump. Alltid skönt med ett träningspass på fredagkvällen. Sen ska vi väl fixa till nåt gott att äta härhemma. Det verkar som om Hanna stannar hemma med mig ikväll. Hon ska tillbringa helgen hemma i Borås, alltid lika mysigt att få träffa henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar