30 november 2010

Vinter - som ger positiv energi

Nu har jag haft en helt underbar period med flera fantastiska dagar, Hanna har varit hemma i några dagar, vi har varit på basket, varit ute och ätit, myst i soffan och skildes igår på Göteborgs Central. Hon åkte hem till sig för att sen gå till skolan och jag åkte vidare till Gamlestan och mitt jobb.
Arbetsdagen funkade bra och jag åkte hem vid 15-tiden för att hinna till min träning. Functional Moves. Efter träningen promenerade jag genom stan, handlade lite mat och sen promenerade jag hem i kylan. På vägen hem blev jag åter överväldigad av hur vackert det är med vinter. Det blev några bilder med mobilkameran. Bilderna är suddiga för jag var nog ganska skakig när jag tog dem. Det var som sagt ganska kallt.








När jag kom hem så var jag genomfrusen men mådde underbart gott. Det blev lite saffransglögg och vid sjutiden var det dags att titta på basket på TV, Solna Vikings mötte Norrköping och tyvärr så förlorade Solna. De har blivit mitt andra favoritlag efter Borås Basket.

Eftersom min kompis Benny fyller år så blev han inbjuden på en sportkväll med hemlagad pizza och en öl, vilket uppskattades som födelsedagspresent. Pizzan gräddades mellan basketmatchen och El Clasico, Barcelona - Real Madrid. Och vilken match det blev.... 5-0 till Barcelona i tidernas fotbollsmatch. Att ett lag kan dominera en toppmatch på det viset var suveränt att se.
En toppenkväll med en god vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar