04 december 2010

Julen närmar sig, snart andra advent

Ännu en vecka har gått. Det blev mera träning i veckan, lite bodypump kan jag ju inte motstå. Jobbat har jag ju också gjort, några dagar.
I torsdags var jag med Hanna på Incontro på lite After Work. När jag kom hem till Borås så var det ju bara att fortsätta till Bishop och sitta där i värmen en stund och prata med folk, alltid lika trevligt. Dessutom hade jag lyckats övertala Benny att åka in från skogen.

Eftersom jag gillar Double Chocolate Stout så rekommenderades jag att köpa en Chocolate Oak Aged Yeti, finns på systemet men tyvärr inte på Bishop. (Jag har varit och köpt en flaska) Provas vid senare tillfälle!

Det har pyntats lite mer inför julen hemma på Varbergsvägen.... tomteinvasionen har börjat. Igår föll jag för Hannas önskemål om att ugnsbaka en julskinka. Det är alldeles för tidigt för det enligt mina traditioner men vad gör man inte för sin dotter..... Så innan jag gick och mötte henne på stationen så ställde jag in julskinkan i ugnen. Sen gick vi och åt på Brasseriet innan vi promenerade hemåt.
Kvällen tillbringades hemma i soffan med chokladglögg, film, Emma och Loke.



Idag har jag varit på Textilhögskolans Julmarknad tillsammans med Hanna. Det blev lite småplock, bland annat lavendelkuddar till linneskåpet. Bra ha prylar! :-)

Snart ska jag tillbaka ner till stan och träffa mysiga Petra. Det är längesen nu så det ska bli riktigt härligt att få sitta och årata bort en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar