12 oktober 2010

Hösthelg

Helgen har varit en blandning av träning, uteliv, skogspromenader, grekiska studier och soffmys.
Det började med en lite hektiskt fredag. Lunch med Hanna på PourBon. Så himla god buffe med massor av nyttiga grönsaker. Härligt att mysa med dottern. Vi träffas relativt ofta även om hon numera bor i Göteborg. Jätteskönt!
Sen åkte jag hem till Borås och träffade Petra på stan. Vi promenerade till Knalleland och lyssnade på Daniel som gjorde reklam för nya plattan i Knallerian. Gott gung som vanligt!!!!!
Därifrån tog jag mig snabbt som ögat till Onyx och tränade lite Bodypump. skönt som vanligt. Efter träningen åkte jag bara hem och slängde in väskan och åkte tillbaka ner till stan där jag träffade Bassen och Kenneth på Bishop. Jag åt en bit mat och så blev det ganska många nya sorters öl. Härligt med killkompisar!

På lördagen behövdes det en rejäl skogspromenad vid Pickesjön för att vakna till liv. Ett så himla skönt väder. Strålande sol och en helt fantastisk höstdag. Senare på dagen var det dags att åka och gratulera underbara Mimmi på hennes 40 årsdag. Kul folk och jättegod mat. Tanken var att jag skulle stannat över och tillbringat kvällen hos dem men jag längtade faktiskt hem till min soffa och lite egenmys. Jag trivs i mitt hem och mår bra där så varför inte njuta av en stilla hemmakväll?


Söndag morgon blev en lugn morgon. Tidning, bok och slötittande på tv. Såna här mornar är det skönt med frukost-tv i sovrummet. Sen blev det ytterligare några timmar på promenad i skogen och helt plötsligt var det eftermiddag. Dags för lite mat och så plugga grekiska. Det går framåt - Πίνω καφέ. En bra fras för mig att kunna - jag dricker kaffe! Sen var jag tvungen att lyssna på grekisk smörsång där man skulle leta personliga pronomen i texten. Kαρδια μου εγω - Mitt hjärta.


Sammanfattningsvis en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar