05 oktober 2010

Träningslyrik

Tänk så skönt det kan vara med träning. Om jag har en tråkig jobbig dag på jobbet så hjälper det nästan alltid med att gå till Onyx och köra ett pass av något. Egentligen spelar det ju inte så stor roll vad jag väljer för det är så kul.... nja, kanske inte spinning då. Jag har aldrig lyckats lära mig tycka om det och jag har försökt i omgångar, olika pass, olika musik, olika instruktörer och olika gym.

Jag hade en lite pestig söndagkväll och var less på jobbet på måndagen. Så - jag slutade tidigt och åkte och körde ett av mina nya favoritpass, Funcional Moves. Lina är fantastiskt duktig, man pressar ur det sista ur kroppen medan mjölksyran skriker i benen.

Pain is temporary, quitting last forever!

Sen blev det en timmes Zumba. Där här är jag fortfarande tveksam till..... vicka på höfterna är ju inte riktigt min grej men jag måste ge det en chans. Jag känner mig inte speciellt smidig eller sexig i mina höftvickningar. Tänk att det fanns en tid då jag nästan bara tränade Aerobics. Det var på den tiden när man inte behövde vara dansare för att hänga med. Jaanas schlagerlåtar funkade alldeles utmärkt.

Idag är jag sugen på att sluta tidigt igen och åka på lite pump och pressa lite axlar men jag får stilla mig och jobba klart. Någon dag måste man ju jobba fullt för att fylla veckokvoten! Det får bli lunchpump imorgon med Camilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar