25 oktober 2010

Sjukskriven

En veckas Time Out blir en fortsatt 50%-ig sjukskrivning. Jag har alltså inte repat mig från förra årets riktiga utbrändhet utan har sviter kvar. Dessa visar sig direkt när tempot på jobbet ökar och stressnivån stiger. Kroppen säger ifrån - omgående. Den här gången lyssnar jag och tar lärdom av förra året och lugnar ner tempot omgående.

Det blir mera av egentid, att göra saker för min egen skull, inte för andras och framförallt ingen stress. Min arbetsgivare måste lära sig att det inte fungerar att överbelasta människor på det viset som man har en tendens att göra. Jag pallar inte det i alla fall, inte längre.
Men jag mår hyfsat ok, jag får tid för mig själv och tid att jobba. Lösningen är perfekt. Jag får tid att träna, plugga, läsa och framförallt Bara Vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar