24 oktober 2010

Två månader kvar till jul

Då försvann ännu en helg. Tiden går vansinigt fort nu. Det är bara två månader kvar till jul. Vart tog det här året vägen?

Det är snart dags att börja fundera över hur man vill fira julen i år. Allra helst skulle jag vilja åka bort och slippa alla måsten.... men sen är det ju så att man inte bara kan släppa allt och bara tänka på sig själv. Eller kan man?




I torsdags spelade Borås Basket match mot Södertälje. Ett obesegrat Södertälje som Borås satte på plats, i alla fall halva matchen. Sen hände nåt - Södertälje tilläts komma igen och till slut vinna matchen. Tråkigt!
På kvällen kom årets första snö. Alldeles för tidigt. Dessutom låg det kvar på fredag morgon. Visst är det härligt med snö men inte än....

Jag har haft min Hanna hemma i några dagar. Det är alltid mysigt. I fredags var hon och Emma på stan så jag fick lov att passa Loke. Denna underbara lilla golden retrievervalp....


På kvällen lagade vi mat och kollade film. På lördagen promenerade vi till stan och fikade. Bara vara tillsammans är värdefullt, Men jag saknar samma kontakt med min Micke. Nu måste jag snart planera in en helg då jag kan åka till Stockholm och hälsa på honom och Lotta.

Senare på lördagen var det dags för oktoberfest i Sjömarken. Jag, Lena, Tina och Angela åkte ut tillsammans och hade en kul kväll i sportstugan tillsammans med ett 100-tal andra. Kul att några orkar ta tag i och fixa såna är temafester.

Dagen efter en kul fest kommer en söndag i soffan. Jag är inte så farligt trött men visst känns det idag att man fick i sig några öl och jäger igår. Det blev lite studier och sedan fotboll. Elfsborg spelade 4-4 mot Djurgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar