13 juli 2009

Mamma och Moster fyller 70 år

Vilken lyckad fest det blev...... Mamma sken som en sol i sin nya klänning. Det är så skönt att förbereda och utföra sånt här tillsammans med min kusin Kicki för vi kompletterar varandra, inget gnäll, allting bara flyter. Öppet hus från 12 innebar att de första gästerna kom vid 13 och de sista vid 18.
Kicki och Caj
Det var så kul att träffa min moster Mirja, Kicki och Mikaela och så hela Cajs familj. Cajs dotter Julia har jag inte träffat alls och hon är 10 år. Snacka om att vi är dåliga på att träffas. Men nu blir det ändring på det..... kusinträff nästa.
Emanuel, Kristin, Jonathan, Samuel och Julia
Sen var släkten från pappas sida där, min farbror Leo med nästan hela familjen, Kristin, Jonathan och Emanuel. Vi träffas när det är kalas, bröllop eller studentfirande. Men nu är alla ungdomarna klara i skolan så det får väl bli andra tillfällen.
Min Farmor och Faster Eila
Min faster Eila kom naturligtvis med delar av sin familj. Samuel var där med sin dotter och Kari och hans Anita dök upp. Och så min underbara farmor som fyller 95 år i oktober. Hon är strålande och hennes rynkiga kind är så varm och go.
Mamma och Elin
Självklart var vi där, alla syskon. Arne med hela familjen. Matina som bara blir längre och längre, Tobias som knappat sitter still i 5 sekunder så att man kan fota honom och så lille goe Fredrik som inte är så liten längre.

Anja kom från Öland med delar av sin familj, den här gången var Kalle med och Victor stannade kvar i husvagnen med deras vovve. Helena och Samuel kom från Falkenberg.

Erkki med sin familj åkte ner från Stockholm och hade ju naturligtvis dagen sötaste tillskott i sin familj, Elin som nu är 8 månader och världens gulligaste lilla docka. Robin är fortfarande ett charmtroll och har vuxit och blivit en riktig storebror.
Jag hoppas och tror och faktiskt VET att vi hade lyckats få till en minnesvärd dag för jubilarerna och för många fler som var på plats. Dagen blev hellyckad!
PS! För er som har Facebook så kommer det mera bilder i ett eget album......på gott och ont.
Ni som har fler bilder, maila dem gärna till mig. Jag hann ju inte med att fota alla och skulle gärna vilja samla så många bilder som möjligt till Mamma och Mirja som extra present i efterhand. Kan ni hjälpa mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar