12 juli 2009

Snart dags för kalas på Sörmarken

Imorgon/idag fyller min mamma 70 år. Det kan man inte tro om man ser henne. Hon tränar på Nautilus, hon simmar och hon promenerar på Kransmossen. Dessutom sköter hon hem och trädgård. Jag vill vara som min Mamma när fyller 70. Jag älskar henne och beundrar henne oerhört för den styrka hon har.


Idag har jag varit hemma hos henne och bakat och åker dit tidigt imorgon för att göra smörgåstårtor. Hela släkten kommer och då är vi många. Det ska blir riktigt kul eftersom mamma och min moster firar tillsammans, de är tvillingar. Jättekul! 140-års kalas.

Jag tog ett brake från alla förberedelser och åkte hem till Benny och Johanna och fikade och tittade på den nya lägenheten. Sen hade de bestämt sig för minigolf och jag följde med. Det är åratal sen jag spelade och det var spännande, fick tyvärr stryk med ett slag. Det grämer mig lite. Jag måste få revansch - vågar du det?

Efter minigolf blev det Hemmakväll och varsin påse godis och film. Skönt att koppla av i soffan, krypa upp och käka godis tills man mår illa, Varför köper man alltid för mycket lösgodis?

1 kommentar: