26 juli 2009

Ett helgsammandrag

Vad ska man säga om den svenska sommaren - att den verkar regna bort? Jag som är så beroende av sol och värme mår verkligen kass av det här. När jag sen utöver detta har fruktansvärt ont i halsen och har snuva så är det ännu värre. Igår så kom jag på mig själv med att kommentera att idag började det inte regna förrän kl fem.... nästan en hel dag utan regn var fantastisk. Idag regnade det en skvätt på förmiddagen och sen har det varit hyfsat hela dan. Nja, men värme och strandvädret då?
I torsdags var det underhållning på stan men jag skippade faktiskt de tre essen, Sonja Sanna och Shirley och var hemma hos Benny och tittade på returmatchen mellan Elfsborg och Hadalás på web-tv. Kass sändning men man såg ju lite i alla fall. 0-0 och Elfsborg är vidare mot Braga från Portugal. På natten sen så kom nästa bakslag på hälsofronten - ögoninflammation. Snabbt till apoteket för att köpa ögonsalva.

Efter maten på fredagskvällen så var det dags för returmatch i minigolf mot Benny men ack jag förlorade igen - den här gången ordentligt. Jag måste lära mig att fokusera en hel match och inte bara på vissa banor. Hmm, får lägga om taktiken.



Lördag och det var dags för Hanna att ha fest hemma. Då får ju inte morsan vara hemma så jag och Benny var på Färgeriet och åt middag. Åh så gott - min Rödspätta var suverän med färsk potatis och skirat smör, Bennys entrecote såg hur saftig ut som helst. Miljön är annorlunda och resturangen ligger precis vid Viskan.
Efter maten så gick vi en sväng till Bishop, favoritpuben, och satt och pratade. Det var ovanligt lite folk ute men de flesta kanske lämnat Borås för att tillbringa tiden vid kusten istället. Här hittade jag en ny favorit ale från Skottland, en Caledonian 80. Gott!!!!! Tack Johanna för tipset.

Söndag blev en slappardag, en sen frukost och kaffe på balkongen. Solen tittade faktiskt fram och det var riktigt skönt att sitta där och njuta. Äntligen lite värme.

På kvällen sen var det dags för allsvensk match, Elfsborg - Djurgården. Seger efter en otroligt spännande match. Eflsborgsdominans som kunde slutat illa efter en straff för DIF men Denni Avdic på spelhumör blev vändningen. Kul att han fick synas lite igen. 3-1. En bra avslutning på en toppenhelg, trots regndepression och ögoninflammation (som numera redan är borta tack vara ögonsalva)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar