14 juli 2009

Vardag igen

Så då vardagen igång igen. Jag trodde det skulle vara lugnt att komma tillbaka i mitten av juli, alla andra borde vara på semester men det verkar inte vara riktigt så.


Jag började med att rensa skrivbordet från allt som lagts in under min semester, sortera och prioritera. Allt för att åtmistone skapa ett organiserat kaos. Jag hade dessutom varit borta för länge så systemet hade spärrat ut mig.... hmmm, det märks att det är ett amerikanskt bolag. De har inte fyra veckors semester. Knepigt.
Nästa utmaning - stölder av datorer och mobiler. Ingen vet riktigt än hur det gått till, vart man tagit sig in. Ganska typiskt inbrott under semestertider när många är lediga och lämnar kvar sina bärbara på skrivbordet. Vi får nog se över säkerhetstänket en del. Och så blev det ett antal spärrade mobiletelefoner för det låg såna kvar också......

Sen en dust med en otrevlig medarbetare som inte kunde erkänna att hans mobil på något sätt blivit vattenskadad. Han hade absolut ingen aning och tyckte det var konstigt att han inte fick den lagad på två dagar. Sen blev han sur för att jag krävde ett godkännande från hans chef på att han fick köpa en ny..... Tom jag som är tålig hade problem med att inte be honom fara och flyga. Han hade dessutom mage att klaga på servicen från våra receptionstjejer, de som alltid är så serviceminded. Näe, fy fan för sura gubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar