17 juli 2009

Klagomål och lovord

Första arbetsveckan efter semstern är avklarad. Det har gått hyfsat bra men det beror kanske på att vädret inte varit speciellt bra. Värre blir det om det blir jättefina sommardagar. Få se hur mycket som blir gjort då.
Ibland är det ganska jobbigt att vara tågpendlare. När man bara vill hem och man sätter sig på tåget och hör utropet att " vi tyvärr blir försenade minst 10 minuter". Helvete - varför tog jag inte bussen i alla fall? Sen sitter man där med sin Latte från Espresso House och försöker läsa.... men störs av en idiot som pratar högt i sin telefon med en fruktansvärt störande pipig röst och dessutom på ett språk som jag inte förstår. Han skäller och gormar på någon.

Jag tar på mig Ipoden och sätter på min Meditationskiva och försöker sova en stund, det är ju torsdag och ev utekväll..... men idiotens röst tränger igenom och jag kan inte koppla av. Dessutom stannar tåget på varenda station mellan Göteborg och Borås och utropen skallar igenom min underbara musik..... alltså kan jag inte sova.

I Hindås kliver det på ett par som stinker...... eller det är han som stinker - rakvatten. Surt och alldeles för mycket. Idag känner jag mig gnällig.


Ja. ja - nu ändrar vi inställning. Kl 19 börjar matchen på Borås Arena, Elfsborg - Hadalas.... ett Elfsborg som dominerade och till slut vann med solklara 3-0- Härlig start på Eurpaäventyret och vilken härlig fotbollsmatch.

Sen gick vi till Brasseriet där det blev ett glas vin och lite mat .... och sen när det började bli alldeles för mycket folk så gick vi hem. Satt i soffan och pratade med Hanna en stund och sen var det sovdags.... skönt att jag jobbar hemma imorgon. Då behöver jag inte gå upp så tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar