09 juli 2009

Hemma igen

Nu är nästan allt uppackat och det mesta tvättat. Tre veckors resa innebär att allt som ligger i packningen måste igenom tvätten. Använt eller inte.
Blommorna har fått sig en genomgång och döda och vissna blad är bortplockade, dammråttorna har städats undan och idag är det Torsdagskväll på stan, artister ikväll är Melody Club. Kanske blir det en sväng ner till Centrum OM DET SLUTAR REGNA nångång......
Idag bjöd jag Benny och hans söta dotter Johanna på lunch, det blev inte grekiskt utan indisk currygryta och svenska jordgubbar med vaniljglass till efterrätt. Jag trodde att jag missat större delen av jordgubbssäsongen men vad lycklig jag blev när jag hittade dessa underbara bär på Ica.

Igår kunde jag inte låta bli att ta mig till Gymmet och köra ett pass Bodypump. Massor med folk och inte världens bästa instruktör, tyvärr, men skönt var det ändå. Att låta kroppens muskler känna av att det finns igen. Det känns en del idag men inte så farligt som jag trodde det skulle bli. Det blir nog mer träning imorgon kväll..
På kvällskvisten ringde kompisen Anders och vi tog en kopp te och pratade semester. Han och Kasper har varit på Kreta och hade haft en toppenvecka. Efter te blev det en liten whisky och vi konstaterade att vi inte synts sen någon gång i april. Illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar