18 juli 2009

Fredag

Lika bra att skriva dagens blogginlägg redan inatt. Jag har jobbat hemifrån idag och det fungerar alldeles utmärkt. Efter en slö start på dagen med en långsamt uppvaknande, inte till en larmande telefon utan en avstressad morgon så jobbade jag en stund innan det var dags för en promenad på stan med Hanna. Vi har ju båda varit borta från Borås sen mitten på juni och behövde en uppdatering. Inte hade det hänt mycket, konstaterade vi båda. Ett nytt matställe och och Torgatan klar.
Vi tog en fika på Espresso House och sen var det dags för promenad hemåt. Jag jobbade lite igen innan jag städade på balkongen, björkriset från studenten klipptes ner och jag lagade balkongbordet som inte riktigt ville vara med längre. Sen satt jag en stund med en bok och bara njöt av solen.....
Hanna och hennes kompisar skulle iväg på grillkväll och jag blev akut sugen på en grillad köttbit. Jag bjöd hem Benny på en bit grillad fläskfile, ugnsrostad potatis och lite tsatsiki. Till detta delade vi på en flaska Riojavin som passade perfekt. Det är en underbar sommarkväll som avslutades på balkongen med en Martell..... Godis

1 kommentar: