04 september 2010

Santorini - vulkanön


Så var det då dags att ta lite semester igen. Jag har ju bara varit ledig ett par veckor i början av sommaren och sen har det bara rullat på, hela juli och hela augusti bara försvann. För att överhuvudtaget orka med en lång höst och vinter så behövde jag helt enkelt mera av Grekland.... det blev en restresa till Santorini. Det kan tyckas att jag är enformig som alltid åker till Grekland men jag har hittat precis det jag behöver för att koppla av och få ett lugn inombords. Därför fortsätter jag mina resor dit.

Det var fjärde gången som jag hamnade i Perivolos och det är så skönt att känna sig välkommen hos mina vänner på Meteora, Irene och Roland med all sin härliga personal. Bara det är värt resan.

Den här gången så var jag och upptäckte Red Beach. En liten strand som ligger nära Akrotiri, utgrävningsområdet som jag hittills inte lyckats besöka. Stängt!!!!!

Röd sand, det är ganska annorlunda men stranden som sådan var ingen höjdare. Men - nu har jag sett den. Det blev även ett besök på Kamari Beach dit alla charterresenärer åker. De severade en underbar Carbonara.

Oia besöktes också, en stad byggd på klippkanten med en underbar utsikt över Calderan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar