12 september 2010

Utekväll

Helgen passerade.I fredags när jag kom hem så upptäckte jag att säkringen till kyl/frys hade löst ut. Nästan allt i kylen fick kastas, varorna i frysen hade börjat tina men inte fullt ut. Jag fick igång allt.
Lördagen ägnades åt lite promenad, städa undan en del, plugga lite grekiska. På eftermiddagen bestämde jag mig för att åka upp till Gabriella som skulle ha en tjejträff innan utgång. Vi hade jättekul, kastade dart och lärde känna varandra. Jag känner egentligen inte Gabriella, det är Emmas storasyster som flyttat till stan från Göteborg.Vi tog i alla fall en öl på Bishop innan vi gick till Grand. Jag gillar ju egentligen inte Grand men följde med tjejerna. En jättekul kväll!

Söndag - frukost med Hannisen och sen tvätt. Nu upptäckte jag desstuom att frysen inte gått igång utan allt hade tinat. Det var bara att sätta igång och laga mat, kycklingfileer, kycklinlgår, lax, rödspätta, nötfärs, fläskfile..... Mamma tar hand om det hela i sin frys tills jag får lagat min. Roligare kan man ju ha en söndag.

Nu är det dags att slappa i soffan. De visar Mamma Mia på TV. Jag vet inte hur många gånger jag sett den men den är så mycket Grekland för mig och som bekant så är jag ju Greklandsfantast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar