04 november 2009

November

Förra veckan försvann bara iväg med jobb och jobb och mera jobb.... usch det måste bli ändring på det här. Fast jag hann ju med lite kul också.

I onsdag spelade Elfsborg match mot Örgryte och den sågs på lokal, mitt stammisställe Brasseriet. Den gick säkert hemma på Canal+ men det är roligare att kolla på fotboll tillsammans med en bunt likasinnade fotbollskännare. Matchen - inget vidare spel, ledning som vanligt och sen ett sent insläppt mål. 1-1.
I torsdags var jag ute med ett gäng underbara tjejer, tre stycken Christinor och inte vilka som helst utan B-Tina, Å-Tina och Kristina. Det är flera månader sen vi hittade på nåt kul och nu kändes det att det var dags för lite mat och ett glas vin. Vi pratade även lite om vår resa till Grekland nästa sommar.....jag ska börja sätta upp lite riktlinjer för den snart så att vi kan börja längta.
Fredagkvällen tillbringade jag hemma i soffan med en massa ljus tända i hela lägenheten, mörker och höst. Visst är det en häftig mysfaktor med alla tända ljus?
Lördagen blev en städdag hemma, det behövs. På kvällen var det dags att åka hem till bror och gratulera honom på 27-årsdagen (41 men det vill han inte veta av). Vi åt tacos och hade en mysig kväll med bror och hans härliga Mimmi och deras ljuvliga charmtroll.
Söndag och avslutning på allsvenskan. Tyvärr gick guldet till AIK och Elfsborg hamnade till slut på en tredje plats. Helt ok men man borde gjort bättre ifrån sig. Höstens spel har inte varit någon höjdare. Men men, det var kallt och gott på läktaren.

Benny, som har varit hemma i Bollnäs över helgen hade köpt med sig whiskyglas till mig från Mackmyra.... de är jättesnygga så nu har Mackmyra fått en egen hylla i mitt whiskyskåp. Sen var ju B så himla gullig och fixade en flaska av nyutsläppta Special 03 som släpptes i måndags. Den ska snart öppnas och provsmakas.
Vi utmanar traditionernaSpecial:03 – Små fat, stor smak är en kryddig, fyllig och fruktig whisky med toner av både torkad och färsk frukt, mjuk kola och en lätt rökig tjärved. En svensk maltwhisky som utmanar traditionerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar