25 november 2009

Sjukskriven?

Jag har under en längre period haft svårt för att känna den där glädjen som jag vill känna för mitt jobb. Det är lite konstigt eftersom jag vet att jobbet som sådant är skitkul, jag trivs verkligen med det men problemet är ju att jag inte får tid att göra det jag ska utan får hålla på med en massa annat..... svårt att få till prioritet på det viktigaste när folk jagar en hela tiden. Kanske ska jag vara glad över att kunna hjälpa till men jag vill kunna koncentrera mig på min strategiska roll.
Allt detta har gjort att kroppen till slut säger ifrån - svårt att känna glädje ens över det som är kul, svårt att sova, huvudvärk, flimmer för ögonen och sista varningstecknet var tryck över bröstet. Dags att gå till läkare som sjukskrev mig omgående...... oops, trodde inte det var så illa.
Så - nu är jag hemma och måste sakta men säkert hitta tillbaka till att kunna glädjas över allt i livet, jag ska använda mina veckor till att hitta glädjen igen. Sen när jag är tillbaka på jobbet så hoppas jag att de löst problemen där. Men först ska jag ta hand om mig själv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar