26 november 2009

Vad gör man hemma hela dagarna?

Jag gillar inte känslan av att inte ha kontroll över mitt jobb längre men samtidigt så inser jag att jag måste släppa taget, i alla fall under några veckor så att kroppen får varva ner och landa. Idag blev det en promenad igen och fika på stan med Hanna. Jag har gått med i en läsklubb på Akademibokhandeln, man får läsa 52 böcker på ett år och behålla en av dem i slutet på året för 349;-. Perfekt! Nu kanske jag kommer att läsa annat än deckare.

Nu närmar sig första advent och jag har satt upp ljusstakarna och lite stjärnor. Julen är något alldeles speciellt, men jag gillar mest tiden före. Själva julafton är en dag fylld med måsten, tyvärr, Allra helst skulle jag fira den hemma med mina närmaste men plikten kallar, en plikt som jag inte tycker är så jobbig egentligen, Jag skulle bara önska att vi vore fler som tillbringade tid med våra föräldrar..... Vi är 4 syskon och det känns som om ingen verkar ha tid att tillbringa hos våra föräldrar, en kommer ett par timmar mitt på dan och försvinner sedan till sitt firande, en annan kommer några timmar senare och åker också sedan iväg och en tredje kommer inte alls på julafton. vilken underbar julafton......Nu är det här mitt sätt att se på det hela, det finns helt säkert tre andra synsätt.
Men bara jag får en liten cognac hemma i soffan på julaftons kväll, gärna med gott sällskap så är jag jättenöjd.

1 kommentar:

  1. jadu.. Min mamma har väll också föräldrar som vill fira jul med oss? :P

    //Matina

    SvaraRadera