31 maj 2010

En blandad helg

Var är solen och framförallt värmen? Det undrar man varje helg när man har planerat att få lite färg på den vinterbleka kroppen. Jag har ingen lust att ta till solarium men det är väl det enda att göra så att man har en liten grund inför båtluffen.

Helgen för övrigt har varit helt underbar. Jag började ju min en dag tidigare än vanligt. Fredagen för mig blev en Ta-hand-om-mig-själv-dag.... vilket innebar att jag första var och klippte mig och fixade en sommarfriss. Sanne är jätteduktig, skönt att jag hittat en duktig frissa igen. Efter det så var det lite matshopping, Hanna var med mig så det gjorde det hela till ett nöje. Massor med impulsköp hamnade i korgen men vad gör det?
Efter lunch var det dags för massage hos Janne. Helt underbart fantastiskt skönt. Det känns som om att de onda punkterna blir mindre onda och det var riktigt skönt att dåsa bort på bänken.

På kvällen hade Teknis studenter bal så jag var nere och tittade en stund. Jag lyckades se två av Hannas kompisar bland alla vackra ungdomar. Emma och Maria.


Lördag - källarröj på Kungsgatan. Eftersom Micke och Lotta drar till Stockholm så behövde jag tömma delar av deras källarförråd som ockuperats av mina gamla prylar. Och vilken massa gammal skit som uppdagades där.... det fanns en hel del gömt i gamla väskor och lådor. Saker som gav mig förklaringar till en massa som hänt under de senaste åren. Kan det vara den utrensningen som saknades för att jag skall kunna gå vidare ordentligt med mitt liv? Jag hoppas verkligen det.

Jag kollade fotbollen, Sverige - Bosnien och sedan blev jag rastlös. Jag hade ingen lust att titta på ESC så jag promenerade ner till stan och in på Bishop. Faktiskt ganska lite folk men ändå jättetrevligt och en hel del som jag kände så kvällen gick väldigt fort. Bishop hade tagit in mitt favoritöl igen - Youngs Special London Ale. Bara att smaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar