03 april 2010

Påskafton

Vilken underbar påskhelg det verkar bli. Solen skiner och fåglarna kvittrar utanför fönstret. Jag mår underbart gott idag.



I torsdags körde jag mina föräldrar till tåget som ska ta dem till Stockholm för att fira påsk med min bror. Jag och Hanna passade på att åka en sväng till IKEA och bara kolla läget.... Det blev både det ena och det andra som vi behöver. Hanna hittade äntligen en jättefin lampa till sitt rum, en kristallkroneaktig skapelse. Jättesnyggt. Själv var jag mera praktiskt i mina inköp, förvaringslådor, smörknivar, värmeljus, diskställ. Efter IKEA blev det lunch på Pour Bon, deras buffe är alldeles underbar och en liten sväng i klädbutiker. Hanna hittade en jättesöt klänning.



På kvällen var det dags att fräscha till sig och göra stan osäker. Lena har bjudit med mig på Tuppsvansfest på Grand. Vi träffades hemma hos Lena och drack Bubbel och åt kex och ost. En mysig start med massor av tjejsnack, Helene, Bengtsson, Lena och jag. Att vara på Grand ger lite av blandade känslor, klientelet är väldigt ungt men just i torsdgs var vi ganska många av den lite mognare åldern på plats. Sen är det alltid kul att höra liveband och den här gången gjorde Ulrik Arturen ett inhopp och han sjunger fortfarande otroligt bra. Kul!!!

Långfredagen blev en tvätt-, städ- och handla matdag. Men det gjorde inte speciellt mycket. Det regnade ute och jag var allt lite seg efter alla drinkar. På kvällen fick jag sällskap hemma, det blev lite whiskysmakande. Jag har pratat och skrivit en hel del om Mackmyra så det var dags att bjuda lite på den, inte bara berätta om den. Den nyaste Brukswhiskyn är riktigt god.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar