12 april 2010

Helgen med sol

Jag har upptäckt att jag är kass på att blogga. Det blir sammanfattningar i efterhand. Men det är ändå skönt att skriva av sig. Det har i alla fall varit sol igen.... underbart. Vår balkong kommer att bli så bra som solbalkong.

I fredags var det dags för tjejträff och planering inför sommarens Greklandsresa. Vi började med Ouzo, självklart. En av mina favoriter från Grekland. Sen blev det mat - souvlaki, klyftpotatis, greksallad och tzatsiki. Som avslut på måltiden naturligtvis lite Raki. Tina hade bakat en banan-morotskaka till dessert - mumsigt! Jag hade tagit fam lite olika förslag på resrutt och öar och vi enades om att flyga till Athen, därifrån ta oss vidare till Milos, Santorini och sedan Naxos. Därfrån åker vi hemåt någon gång i mitten av juli. Det här ska bli så fantastiskt roligt. Naturligvis kommer jag att skriva mer om planeringen. Den här resan kommer att planeras lite nogrannare än förra årets då jag reste helt obokat.































Efter middagen gick jag och Lena till Bishop och tog en öl. Det var inte så vansinnigt mycket folk så vi fick chansen att prata lite. Efter Bisop blev det en stund på Bara. Vi hade återigen en jättemysig kväll, båda två.

Resten av helgen blev lugn, lördagkvällen hemma och fotboll på Poolhouse med Angela på söndagen. Tyvärr en kass match med onödig förlust. Man vinner inget SM-guld med det här spelet, tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar