07 april 2010

Tiden går och påskhelgen bara försvann. Påskdagen tillbringade jag hemma, att bara ta det lugnt en dag är ganska skönt. Jag organiserade lite mera i mina garderober, vilket jag säkert kommer att göra fler gånger innan jag får ordning på det hela. På kvällen hämtade jag mina föräldrar i Göteborg efter deras äventyr i Stockholm.
Måndagen - ännu en ledig dag. Jätteskönt med långhelg. Jag fick äntligen tummen ur och åkte till soptippen med alla banankartonger som jag packat upp. Skönt att bli av med dem. Sen var det dags att bjuda Micke, Lotta och Hanna på lunch, det blev vegetarisk lasagne. Jag fick en påse te från Indien. Det ska bli spännande att prova någon dag.

Senare under dagen var det dags ett besök hos bror med familj. De hade bakat en jättesmarrig tårta och vi fikade. Kul att träffas utan en egentlig anledning. Vi träffas ju nästan bara när det är kalas på gång. På kvällen var det dags för hockey, Linköping slog Djurgården så nu är det spännande igen. HV slog Skellefteå men det är en bit kvar innan allt är avgjort.
Tisdagen innebar ännu mera sport. Det var dags för Elfsborg att möta Häcken och jag hoppades på en liten upprepning av målkavalkaden vi upplevde mot Halmstad men så blev inte fallet. En väldigt frustrerande 0-0 match men det var skönt att sitta på läktaren med goa Tina och "tjöta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar