04 april 2010

Vår

Påskafton blev en underbart härlig vårdag. Jag började dagen med att åka och handla lite bra-ha-saker, schampo, saltvatten, några tröjor från Gina, blommor till balkongen och några öl att ha till påskmaten ikväll.
När jag kom hem så åkte lammsteken in i ugnen och jag satte mig på balkongen, det var närmare 20 grader i solen och helt fantastiskt skönt att känna värmen. Jag varvade balkongen med köksstök så att maten skulle vara klar lagom till att Hanna kom hem från Circus, där hon var med Jenny.
Det blev lammstek, potatisgratäng och lite småplock. Lammsteken blev precis lagom rosa i mitten och gratängen alldeles perfekt gräddigt. supergott!
Kvällen blev en tv-kväll med lite kex och ost, äggtoddy, Körslag och Millenium. En lugn kväll i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar