14 februari 2010

Sushipremiär

Idag träffade jag Marie T igen, det är ett bra tag sen sista och vi har länge pratat om att ta en fika och snacka ikapp. Och visst blev det fika, kladdkaka som jag hade bakat och så hade Marie med sig morotskaka.
Sushipremiär hemma.... tidigare i veckan fick jag ett infall - jag skulle bjuda hem Micke och Lotta på sushi. Jag har aldrig gjort sushi så jag läste på en del på nätet, skrev en shoppinglista på alla ingridienser och sen var det "bara" att sätta igång. Ica Maxi hade allt hemma och fiskhandlaren hjälpte mig att filea laxen.

Riset kokades och ställdes på avsvalning. Sen skulle alla "pålägg" förberedas. sist så ihopmonteringen. Resultatet blev över förväntat och det smakade faktiskt sushi.

Resten av kvällen blev det film och OS - en lugn kväll i soffhörnan. Avkopplande.

1 kommentar:

  1. Tjingeling gumman! ÅH sugen blev jag nu...

    Kul att du har flyttat och trivs så bra redan, det tar ju ett tag innan allt faller på plats...men bara själva känslan av nya möjligheter och nystart är UNDERBAR! Sen är det ju mindre underbart att snubbla över flyttkartonger och inte veta var man har sina prylar =)

    Hoppas du får en SKÖÖÖN vecka.
    KRAM

    SvaraRadera