01 februari 2010

Jag gillar snö

Vilken underbart härlig promenad jag fick imorse.... hela Varbergsvägen snötäckt, lagom kallt och inte bråttom till tåget. Jag är fortfarande inte trött på snön vilket är lite ovanligt eftersom jag i vanliga fall brukar längta så vansinnigt efter våren. Det är nog tur det för det kan bli en lång väntan i år. Jag får ta in våren här hemma nu när jag ska inreda ett nytt hem.

På jobbet idag handlade det mest om att ta igen förra veckans frånvaro. Massor med mail men inte så mkt jobb i posthögen. Min nya hjälp är jätteduktig och det är så skönt att kunna lita på att allt det dagliga arbetet är gjort. Det känns underbart att bli bortskämd med assistans. Nu kan jag fokusera på det jag vill arbeta med - det strategiska inköpsjobbet.
Imorgon är jag hemma och ska fika med Tina. Det blir nog en promenad med Hanna också. Eller så sitter vi inne och kollar på snöovädret som SMHI varnar för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar