19 februari 2010

Gråa dagar men snart vår

Idag är det fredag igen.... veckorna går alldeles för fort och snart är feburari över. Vi har fått ännu mera snö, som om det inte räcker nu. Det måste börja vända snart - våren är efterlängtad nu.
Jag är fortsatt halvtid hemma men kommer att börja trappa upp min tid sakteligen. Måste bara prata med F-kassan först och höra hur man gör för att inte göra fel i deras värld. Sakta men säkert känns det att jag är på väg tillbaka. Det tog några månader men jag känner mig mycket bättre. Sömnsvårigheterna har avtagit och jag somnar gott, om än lite sent. Just nu är det så mycket kul OS på tv så det är svårt att slita sig.
Nu måste jag komma igång på gymmet igen. Jag tror jag får ringa Anne och be henne peppa igång mig igen. Hon är bra på det :-). Det kan bli målet för nästa vecka!

I onsdags hade jag besök av Therese på jobbet. Vi var ute och lunchade på en nyöppnad indisk restaurang i Gamlestan. Lille Leon var med och han är så otroligt söt och glad. Kul att träffa Therese och hon ser ut att må bra och har det bra hemma. Vi ska ta en fika snart igen. Jag åker nog dit en dag efter jobbet och hälsar på.

Igår var det åter dags för ett besök på viktväktarna och resultatet går åt rätt håll trots att jag fuskat den här veckan. Både med semla och utemat. Jag har varit med i 6 veckor nu och snittet ligger på nästan 1,5 i veckan. Känns toppen bra och det börjar märkas på kläderna. Om några veckor ska jag mäta mig igen, inte bara kolla vågen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar