11 juli 2011

Semesterresa Helsingborg

I helgen har jag varit på minisemester i Helsingborg. Sverige är fantastiskt och jag ångrar INTE mitt beslut att skippa båtluffen i år och uppleva en sommar hemma.
Resan började med frukost i Göteborg innan vi åkte. Det blev en glass på Skrea Strand och ett besök i Båstad innan vi kom fram till Helsingborg och Marina Plaza.
Efter incheckning blev det en öl på Bishop som ligger i anslutning till hotellet. Här känner jag mig hemma. Efter öl tog vi en promenad genom stan och hittade ännu ett Bishop och ännu en öl innan det var dags för middag på Zorba, en grekisk resturang, det hörs väl?
Middagen avslutades med en Irish coffee, både dessert och nattfösare i ett.
Lördag - Vi vaknade till en klarblå himmel så ePunktlistafter frukosten åkte vi till Helsingborgs Riviera och solade. vilken underbar strand, mitt i stan. Lunchen intogs på Barfota.... ett ställe som jag varmt rekommenderar. Suveränt trevlig personal och härlig miljö. Dessutom var min räckmacka till lunch så himla god.
Efter soldagen var det dags för dusch och vila innan vi åkte över till Danmark... eller vi gick ju aldrig iland utan turade mellan länderna och åt en skaldjursbuffe och till det ett gott vitt vin. Livet är ganska underbart när det är sommar och varmt.
Som synes så blev det ju några sommardrinkar också.
Söndag och helgen är över. Frukost och sen börjar hemresan. Jag fick lov att köra en helt underbar bil.... kanske ska fundera på en liknande.
Det blev ett glass-stopp i Falkenberg. En fin stad, om än lite öde en sommarsöndag.
På det hela en helt suverän helg med gott sällskap. Livet är njutbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar