23 juli 2011

En vecka i Göteborg

I tisdags fyllde Gabriella år.... detta firade vi i Slottskogen. En jättelyckad kväll med grillning, vin och kubb. Det blev en perfekt sommarkväll i ett underbart Göteborg. Efter Slottskogen blev det pub - Notting Hill.
Jag blev kvar i Göteborg hos Torbjörn. Det var väldigt svårt att slita sig och åka hem. Inte vet jag vad som hände men jag är kär..... För en gångs skull så känns det på riktigt och framförallt så känner jag ingen panik över att bli trängd eller att jag måste fly. Han har ett eget liv med egna intressen och det gör att jag känner mig lugn i hans sällskap.
Onsdagen tillbringade vi med att promenera i Göteborg, hamnen, parker och fika på villa Belparc innan vi gick hemåt och lagade mat. Kummelfile. Eftersom jag fortfarande inte kunde slita mig från Göteborg så blev det en öl på Bishop vid Järntorget och sen promenerade vi runt i kvarteren innan vi gick hemåt igen.
Torsdag blev det Slottskogen på en filt med varsin bok och en glass... kan man ha det mycket bättre. På kvällen lagade vi mat igen, den här gången lammfärsbiffar med klyftpotatis och en grekisk sallad.
Fredag och jag måste ju hemåt..... men det kändes konstigt att åka. Men vi lär ju ses snart igen.
Vädret är hemskt just nu, jag längtar bort från Sverige och hade jag inte haft Lindsberg så vet jag inte om jag hade trivts såpass bra hemma med svensk sommar. Tack till Benny för att jag får bo i hans Paradis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar