16 juli 2011

Juliveckorna flyr fram

Ännu en vecka är snart till ända och det händer lite varje dag i ett lagom tempo. I och för sig blev måndagen en lugn dag dag. Jag kopplade av och tvättade lite. Skönt med möjligheten att bara vara efter en innehållsrik helg. Kvällen var skön så det blev faktiskt en grillning, en hel fläskfile och färskpotatis i folie. Till allt detta halloumi och majs. Självklart blev det glas Merlot också, fattas bara annat.
Tisdag, dags att åka till Hestra en liten sväng redan på morgonen. Kändes bra den här gången också. Nu är det bara att vänta och se. Sen åkte jag en sväng till stan, för att köpa en liten present till lilla mamma som fyller år och ta en Latte på Espresso house. Det vär längesen och lika gott som vanligt.
Det blev även en sväng till goa Roza för att bara prata bort en stund innan jag åkte hem till mamma och fikade. På kvällen blev det en spontan utflykt till stan igen, Janne, Roza, Tiina och Vidya var på Viskan och skulle lyssna på Mimmi&Emil, ett trubadurpar. Det blev en kul kväll med lite nytt kul folk, som vanligt.
Onsdag morgon hade jag min goe Bassen på besök för långfrukost. Han hade med sig en hel påse färska frallor. Vi satt ute på altanen och pratade bort några timmar. Det känns som om det var alltför längesen vi sågs..... Timmarna rinner iväg när man inte setts på länge.
Torsdag, den stora utekvällen som regnade bort. Det öste ner hela eftermiddagen och hela kvällen. Trist. Min och Rozas Grandbuffé omvandlades till en middag på Svenska Krogen istället. Inte helt fel alls. Silltallrik med nubbe och sen Rödtunga som avslutades med en pannacotta. Sen blev det några öl på Bishop och till sist hamnade vi på Grand.... Ojoj, men sååååå kul. Som vanligt när jag och Roza är ute.
På fredag var jag tillbaka i skogen och började med att åka till Skarnhalla för att bli klippt av Emelie. Skönt att ha en egen frissa på granngården (eller nästan iaf)
Sen var det dags för lunch. Härligt när lunchgästen tar med sig en överraskning som man sedan tillagar tillsammans. Det blev en grekisk sallad med grillad lamm-innerfilé. Fantastiskt gott marinerat kött som blev en underbar kombination med salladen. Till efterrätt blev det jordgubbar med glass och grädde för vi kunde inte bestämma oss för vilket vi ville ha. Sen pratade vi bort resten av dagen.....
Idag är det Lördag.... jag tänker bara ta det lugnt för nu kryper solen fram lite smått. Det får bli kaffe ute på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar