07 december 2009

Stockholm

Jag trodde jag skulle skriva blogg varje dag när jag går hemma och har det lugnt och skönt men icke. Det finns ingen energi för det, usch vad konstigt att inte få tummen ur och skriva några rader. Men nu är jag lite på gång igen,

Förra helgens party i Göteborg var helt fantastiskt. Skaldjursbuffe a la fantastiskt gott, underhållning av Richard Herrey och sen dans till Wizex - snacka om 80-tals feeling och skitkul att få dansa .... det är längesen. Vi firade Gothia Towers 25-årsjubileum.

På söndagen var det dags att ta en tur till Stockholm med Benny. Han skulle på en träningsdag på Bosön så jag passade på att åka med. Jag hann med en liten promenad på Södermalm innan tröttheten från lördagens fest slog till.



Måndag blev en riktigt underbar dag. Jag promenerade långt, från Hornsgatan på Södermalm, till Medborgarplatsen och hela Götgatan fram till Slussen. Över till Gamla Stan och alla mysiga gränder. Julmarknad på Stortorget och nu var det redan lunchdags. Efter lunch tog jag en varm god glögg på julmarknaden. Julkänslan infinner sig.









Efter lite mat så orkade jag fortsätta promenaden, genom hela Gamla Stan och över till Drottninggatan..... den e lång, En bit bortanför Sergels torg så vända jag tillbaka och smet ner mot plattan och in till DesignTorget. En helt underbar affär, här hittade jag julklappar till mina barn. Nu var mina fötter trötta och kassarna många så jag vände tillbaka mot hotellet.

Senare på kvällen var det dags att gå ut och äta för att fira Bennys födelsedag. Vi promenerade över till Gamla Stan och hamnade på Engelen, deras plankstek är helt klart värd att testa och jag provade ett helt nytt öl för mig - Murphys Irish Red - riktigt gott.
På vägen tillbaka så blev det ytterligare ett stopp, på Blå Dörren vid Slussen. Ännu en liten öl....

Veckan efter Stockholm har varit lugn, jag har mest hållit mig hemma, tränat lite och försökt hitta tillbaka min energi. sakta men säkert kommer jag tillbaka.....

Här är resultatet av Jennys och Hannas julbak. Underebart goda lussekatter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar