26 december 2009

Jul 2009

Nu är julveckan avklarad, jag jobbade bara måndagen och sedan var det ledigt.....jag och Hanna handlade klart mat och julklappar på tisdagen, sen kunde jag koppla av under onsdagen. Det blev först ett pass Bodypump på morgonen och ett Functional moves på eftermiddagen. Jag och Anne badade bastu och slappade en stund i relaxen, Jätteskönt.
På kvällen hade vi en liten uppesittarkväll hemma, jag och barnen. Vi åt lite julmat och delade ut julklapparna. En lugn och härlig kväll.
Torsdag - julafton. Jag gick till gymmet och körde det traditionella bodypump-passet. Det har jag gjort i många år nu och det är ett underbart sätt att börja julaftonen på. Sen tog jag ett bad hemma och sen var det dags för Sörmarken. Jag träffade Arne och Anja med familjer. Erkki är kvar i Stockholm.
Mina barn kom dit och vi åt julmat och delade ut julklappar även här. Det blev godis och glögg och slött tv-tittande i soffan.



Fredag - Juldagen. Hannas födelsedag. Vi började dagen med frukost i soffan. Lite senare var det dags för fika och presenter. Maten idag hämtades hem från Peking.....

Frampå kvällen gick jag och Benny på bio. Micke och Lotta hade fått biljetter till Göta Kanal 3 som de inte kunde utnyttja så vi fick ta över dem. Kanske inte världens bästa film. På sin höjd skulle jag titta på den på tv.

Efter bion gick vi till Bishop där vi tillbringade kvällen. Hanna har fest hemma så jag var tvungen att hålla mig hemifrån i några timmar. Inte för att det är speciellt jobbigt att sitta på Bishop och träffa en massa kul människor.


Lördag - Annandag Jul. En skön dag hemma. Hanna hade fått ett Guitar Hero av sina kompisar i present så vi spelade lite. Framåt eftermiddagen hörde Mia av sig och frågade om jag skulle med och träna lite pump. En jättebra ide så jag nappade på den och gick iväg.

Nu mår jag gott och tillbringar kvällen med tv......Da Vinci koden - den tål att ses igen, en bra film och en ännu bättre bok,

2 kommentarer:

  1. Låter som om du haft en utmärkt jul tycker jag! nästa år ska vi bara stanna hemma, vara alldeles för oss själva, det blir alldeles för mycket åka runt.
    jag vet att det är sent och du har nog redan planer för nyår, men om det nu skulle vara så att du mot all förmodan inte har det så är du välkommen till Rude! här blir det en skön afton med God mat bra musik och ett litet men ej underskattat sällskap innehållandes emma, gunhild, o kanske pelle.
    men om du redan har planer så finns det ju även andra dagar att ses på =)

    SvaraRadera
  2. ja gör det! det vore bara trevligt, vi kör någon slags knytkalas-buffe, alla tar med något som är gott, en mixad kompott av mat, lite som festen vi hade här sist.jag fixar efterätten, creme brulee förståss! men hör av dig, du är hjärtligt välkommen och hanna med om hon vill =) kram.

    SvaraRadera