25 oktober 2009

Relaxing

Ja nog blev det en lugn helg, fredagen - en hemmakväll med mat och vin.
Lördagen startade med en lugn och skön frukost i soffan till tv:n, en sån där go lång frukost med ägg, mackor, juice, youghurt och te. Och efter det en riktigt god kopp kaffe - Juancalito, från Dominikanska republiken och en bit romtryffel.
Sen lagade jag lunch åt Hanna som kom hem från Högskoleprovet och behövde påfyllning. När hon gav sig iväg igen så tog jag tag i dammsugaren och började jaga dammtussarna..... jag verkligen hatar att städa men sen är det så skönt när det är rent och fint. Efter städningen så var jag värd ett varmt härligt bad innan det var dags för middag på Torget..... de har så himla god mat och goda viner. Jag kan varm rekommendera deras spare ribs.... ljuvliga!

Efter middan blev det hemgång och lite whisky - min Mackmyra var fortfarande oöppnad och eftersom Benny skall dit nästa helg så var det läge att provsmaka den. Godare än vad jag minns den.
Och så blev det då söndag och dags för Elfsborg att hålla jämna steg med både AIK och IFK. Båda dessa lag vann sina matcher men inte Elfsborg så nu är drömmen om SM-guldet borta. Att släppa in ett mål när det är 45 sekunder kvar, när man haft större delen av matchen i sin hand, är nästa oförsvarligt dåligt. Men, det är ju bara fotboll. Tur att Liverpool vann sin match mot ManU. Lite tröst en söndag eftermiddag.

Nu är det snart en ny vecka och iorgon blir det träning på lunchen.Bodypump på Kristinedal! Och den här vckan måste jag ta mig i kragen och komma igång på Onyx. Det är väldigt kass med det just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar