17 september 2009

Mammas present









Vi hade en underbar helg i Varberg tillsammans! Alla syskon, syskonbarn och naturligtvis våra föräldrar. Vi började dagen med fika i Stavder. När alla fått i sig kaffe och Elin fått mat så drog vi iväg till Varberg, bara alla tjejer. Dags för lite marknad på torget, lunch
och sen bowling. Vi hade en toppendag tillsammans, mamma, jag, Anja, Mimi, Emma, Helena, Hanna, Matina och Elin. Hela tjejgänget.









Efter bowlingen som vanns av de under 25, det var de som räknade fram resultatet, så åkte vi tillbaka till Stavder. Några av oss bänkade sig framför TV:n.... tråkigt - kanske det men Tobias tyckte att vi skulle se på Elfsborg (sorry Tobbe att jag skyller på dig). Men det här blev ännu en av de matcher som jag ångrar att jag tittade på. Det blev 2-2, inte helt rättvist men man måste ju faktiskt spela försvar också.











Framåt kvällskvisten blev det dags att äta all mat som vi hade med oss, fläskfile, kycklingspett, potatisgratäng, potatissallad, bönsallad, lax, rotfruktsgratäng, vitlöksbröd, öl och vin. En lyxmåltid ute på altanen. Efter maten dök det upp whisky - en Lagavullin. Hmmm, vilket avslut på en härlig måltid.








När det sen började bli lite för kallat att sitta ute så var det dags för Hannas dessert. En blueberrycheesecake och en paj med citron och hallonmaräng. Mätta och belåtna satt vi sen och småpratade tills det var sovdags.
Söndag morgon var det dags för frukost och Erkki hade fixat kaffe så att det var det första man kunde få i sig..... livets dryck eller åtminstone en av dem. Efter att alla hade vaknat till liv och fått i sig lite mera näring så tog vi en promenad neråt havet. En underbar höstdag.

Snart var det då dags att åk hemåt igen så efter att resterna från lördagkvällen var uppätna och stugan städad så åkte alla hem, var och hem till sitt.

Veckan efter en underbar helg har inte varit lika mysig. Jag har haft ont i halsen, snuvan börjar rinna till och det känns som om att jag håller på att bli sjuk. Men jag vill inte..... jag har stoppat i mig esperitox, druckit te och tom en liten whisky emellanåt. Vi får se om det hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar