26 september 2009

Hösten fortsätter

Tänk att veckorna går så himla fort. Nu är det bara 3 månader kvar till jul och min tomteinvasion. Jag älskar att julpynta och brukar få en del gliringar om att tomtarna står kvar....ibland finns faktiskt någon enstaka tomte kvar i flera månader, kvarglömd i en hylla nånstans. Men jag ska inte börja skriva om julen ännu. först njuter vi av en underbar höst.

Jag är trött på Kungsleden, jag är trött på all trafik och trött på alla fester i huset där jag bor. Jag vill komma härifrån till tystnad, till ett boeende som ger mig lugn och en trädgård att sitta ute i. Jag vill inte uppleva ännu en vår/sommar med en balkong ut mot Kungsleden. Jag har ju varit less länge men nu är det akut....... nu ska jag söka mig till lugnet och harmonin.

Den här helgen är det höstmarknad i Borås. Jag och Hanna var nere en sväng men vi hade fokus på inköpen. Vi visste vad vi sökte och var vi snabbt kunde hitta det vi söker. Gladiolus, sockermunkar och godisremmar. Och så blev det visst lite mera blommor, både till balkongen och en orkide till Hanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar