03 september 2011

Dagar i Göteborg

Början av veckan tillbringade jag hemma i Borås med städning. Gabriella var så himla snäll och ställde upp och städade med mig. Så mycket roligare med sällskap. Madde var uppe en sväng med fika till oss. Skönt med lite paus.
I tisdags var det premiär för Quiz på Bishop. Klart det skulle testas. JAg och Roza gick ner en sväng, åt lite gott och svarade på frågor. Sen fortsatte vi en liten sväng till Poolhouse och spelade lite biljard. Madde anslöt och vi hade en kul, spontan tjejkväll.
I onsdags gjorde jag klart allt det sista i gamla lägenheten, städningen klar, nycklar inlämnade och allt på plats på nya stället. Men - sista lasset med vinterjackor skapade en vurpa i trappan, jag trampade snett, vred mitt onda knä och skadade det rejält. Tillbringade alltså onsdagskvällen på akuten med ett knä som inte hade någon knäskål. Eller - den syntes inte för svullnaden.
5 timmar på akuten innan ortopeden hade tid för mig och den tiden fick jag efter att ha hotat med att åka hem och skita i ett utlåtande. Det tog henne 5 minuter att ge mig två alternativ - röntgen eller hem och vila och äta smärtstillande. Eftersom jag inte slog i knät utan vred det så var det ju uppenbart att jag inte hade någon skelettskada, alltså åkte jag hem.
Vila i Göteborg blev ordinationen. Jag har bara slappat i två dagar, promenerat lite lätt, hittat en duktig frissa, shoppat, lunchat. Igår var vi på Plain Kitchen och kollade fotboll, kunde ju kvittat men skönt att komma ut bland folk.
Idag har jag sällskap av Hanna, vi har varit på loppis på Heden och sen fikat på Vasagatan. Vi har hittat ett crepes-ställe som har jättegoda crepes i massor av olika sorter.
Jag känner att mitt liv är oerhört på rätt spår just nu. Med Torbjörn i mitt liv så har jag hittat en balans. Jag visste inte att något saknades i mitt liv, men helt uppenbart är det att han tagit en stor plats hos mig. Inget som stör utan en naturlig plats som känns helt rätt. mitt liv i Göteborg ger mig dessutom mera tid med Hanna, en extra bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar