25 september 2011

Veckorna går och oktober närmar sig

Nu är det mesta klart i nya lägenheten, sakerna har kommit på plats, bara några få lådor kvar att packa upp och det börjar kännas hemma. Bastun är invigd och det är så otroligt skönt att sitta i värmen och bara njuta.
Jag har varit en hel del på fotboll de senaste veckorna, kollat Elfsborg få stryk av GAIS och sen slå Helsingborg. Jag har sett GAIS slå Elfsborg och sen få styk av Norrköping.... inget stämmer men våra guldchanser är definitivt bortspelade av ett lamt Elfsborg. Jag är riktigt besviken på att vara Elfsborgare när laget inte verkar vilja vinna ett SM-guld.
Jag tillbringar halva min tid i Göteborg hemma hos Torbjörn. Vi mår otroligt gott i varandras sällskap, lagar mat, promenerar, går på fotboll, äter ute, njuter alltså av livet tillsammans och av att vara kära. Känslan är fantastisk och så oväntad.
Jag har träffat min Hanna en hel del under tiden som jag är i Göteborg. Vi promenerar, shoppar, fikar och pratar.
Min träning har fått en rivstart med minst tre pass i veckan. Detta trots att mitt knä fortfarande är svullet och gör ont vid beslastning. Men det går faktiskt att träna utan belastning..... Jag har tecknat medlemskap på Sportlife eftersom jag vill kunna träna när jag är i Göteborg. Det funkar utmärkt, duktiga instuktörer men man är mera anonym än på Onyx där jag varit med sen starten. Jag har kört 5 pass och inte stött på samma instruktör två gånger. Men så länge jag får ut det jag vill av träningen så är det ok.
Nästa helg åker vi till London tillsammans. Det var svårt att hitta datum som stämmer men äntligen fick vi ihop det. Det ska bli superkul att resa tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar