06 augusti 2011

Lycka

Jag har varit hemma i Borås ett par dagar men är nu tillbaka i Göteborg hos min Torbjörn. Det är fantastiskt hur fort livet förändras, från en lugn stilla sommar på Lindsberg till att vara upp över öronen förälskad i en man som delar många av mina intressen, som tycker om mig för den jag är och som verkligen visar det på alla sätt.

Dessutom har jag börjat älska Göteborg - Haga, Linné, Slottskogen och alla restauranger och butiker som finns precis runt hörnet. Att bara kunna gå ut på en promenad och hitta något mysigt att titta på. Kanske är jag en Stadstjej i alla fall även om jag under sommaren hittade en annan gen i mig som va Lantistjejen som pratade med fåglarna, promenerade i skogen ocht av tystnaden.
Men livet handlar om kontraster, man måste ha kontrasterna för att verkligen kunna uppskatta allt man har omkring sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar