28 augusti 2011

Flyttvecka

Nu har jag flyttat...... och inom några veckor är det fritt fram att komma och hälsa på. Just nu är det en enda röra och jag har fortfarande städningen kvar att göra i min gamla lägenhet. Dessutom är allt nerpackat i lådor och kassar. Jag flydde från Borås efter att sista lasset var tömt.
Flytten gick bra men det var jobbigt. Jag började flera dagar i förväg och tömde källare och lådor på alla prylar. Mycket hamnade på Lusharpan och ännu mer ska dit innan alllt är klart. Jag har så mycket prylar som jag har svårt att göra mig av med. Undrar hur jag ska lära mig att slänga? Hjälp mig någon som vet svaret på det?
Ibland undrar jag varför jag alltid försöker ställa upp för allt och alla när jag får så lite igen? Av alla mina vänner så fanns det 3 personer som hjälpte mig, en ställde upp och fanns för mig i veckan och två hjälpte mig med stora flyttlassen.... alla dessa tre personer har jag lärt känna de senaste tre månaderna, alltså helt nya människor i mitt liv.... Jag är så tacksam för dessa tre som fanns där när jag behövde hjälp. Jag vet att människor har mycket omkring sig med massor av aktiviteter, en del har sjukdomar som gör att man inte kan ställa upp, en del jobbar mycket - jag förstår allt det där men trots det så är jag besviken över responsen..... Nästa gång får jag betala en flyttfirma för jobbet.
Ett stort fång rosor till er som fanns där.
Lördag kväll kröp jag ner i ett varmt, varmt bad hemma hos Torbjörn, han hällde upp en whisky åt mig och sen lagade han mat. Vilken underbar kille jag hittat.
Idag har jag varit på IKEA med Hanna, vi har handlat massor med prylar till hennes nya lägenhet, en helmysig dag. Vi fikade och lunchade.... vi hann med både och eftersom det tog några timmar att hitta allt som behövs, att provsitta alla soffor och kolla inredningar.
Jag har även hunnit med en andra GAIS-match. Seger idag igen med 3-0 mot Mjällby. Tyvärr så förlorade Elfsborg mot Malmö.... toppstriden ser mörk ut, 6 poäng efter HIF.... Illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar