04 januari 2011

Nytt År

Nyår - en helt underbar kväll med så mysiga människor. Petra och Daniel, vårt värdpar på Rude, Emma och Gunhild, Petras tokiga väninnor, Pelle - musikproducent av stor rang, Niklas - ny för i år och ersatte Ernst med den äran och Coozy, som även i år skulle spela pingis mitt i natten.
Maten - en buffe med massor av mat, nytt för i år - tonfisk och salami. Maten räckte gott och väl och mätta blev vi. Till kaffet hade jag gjort egna chokladpraliner. Alla letade efter spritvarianten så nästa år får det väl bli enbart spritsorter.
Tolvslaget firade vi på Rude kulle i ösregn... helt otroligt. Det har varit kallt och härligt i flera månader men just den här natten så får vi underkylt regn och blåsigt. Men nytt år blev det trots det. Sen skyndade vi oss hem igen, mera champagne, mera whisky och en glassbomb a la Gunhild. Fantastiskt god. Framåt småtimmarna somnade vi lite här och där.

Lördagen tillbringade jag i Fristad av alla ställen med en massa folk på vägkrogen. Inte det vanligaste utestället för min del men kul att träffa nytt folk!

Nu har jag åter börjat jobba och jag inser mer och mer att jag inte kan vara kvar. Jag måste bara tag i jobbet med att söka nytt jobb.... Idag har jag börjat med att kontakta mitt nätverk. NU är det dags!!!!!!

1 kommentar:

  1. Ja, tack för ett fantastiskt trevligt nyår! börjar verkligen bli en rotad tradition nu =)
    & hejja dig med att söak nytt jobb det kommer gå galant! KRAMAR!
    /Petra

    SvaraRadera