25 januari 2011

Vänskap


Ingen som läser behöver känna sig träffad. Jag har pratat med personen i fråga och jag finns ALLTID till för ALLA mina vänner. Orkar jag inte så säger jag det..... Kram

Jag har en vän som mår dåligt.


Jag har en vän som har problem.


Jag har en vän som behöver "någon" att ty sig till.


Men är jag verkligen rätt person i dagsläget att vara den vännen?



Jag vill kunna finnas tillhands men om det nu så urlakas min egen kraft så måste jag kunna säga nej. Men de som känner mig vet att jag älskar mina vänner och alltid vill kunna hjälpa till. Men i det här fallet så har jag varken kunskap eller tillräckligt med energi för att orka.

Det känns jobbigt att bli tvungen att neka vänskap på vännens villkor. Jag finns tillhands på mina villkor och när jag orkar men räcker det? Jag vet att det inte gör det men jag kan inte låta mig dras ner nu när jag behöver min energi....

Usch, varför kan inte livet vara enkelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar