24 januari 2011

Förändringens tid

Tänk så fort livet vänder och så oväntat det kommer. Dagen efter att jag skrev förra inlägget så fick jag ett "erbjudande" från företaget med en uppgörelse kring min anställning. Jag har ju inte varit hemlig med att jag inte längre trivs och att jag tänker ta mig ifrån jobbet.... alltså blev jag erbjuden ett paket som innebär att jag slutar ganska omgående.

Första veckan efter erbjudandet handlade mycket om tankar och funderingar. När jag väl fattat beslutet och förhandlat klart med företaget så kände jag enbart lättnad. Det är är ju faktiskt precis det jag vill och nu får jag chansen att göra något bra av allt.
Jag får en jobbcoach som hjälper mig, pushar mig och peppar.... Jag behöver absolut inte ha bråttom utan kan ta det lugnt.

Under veckorna som gått så har jag hunnit med en firmafest - Sista natten med gänget....i ordets rätta bemärkelse. Det blev Gothia, Excet och frukost på Burger King. På lördagen efter så träffade jag Hanna i Göteborg på brunch på Café Berlin på Vasagatan. Mysigt ställe och skönt att sitta och prata bort några timmar med en underbar dotter.

Handbolls-VM har jag ju inte heller missat. Live i Scandinavium två gånger och resten på TV. Vilket fantastiskt VM killarna gör! Semifinalklara och gruppspelet är inte klart än.

Bio har också hunnits med - Änglagård 3 - en helt okey gullig film med samma tema som innan.

Träning - självklart. Det behöver jag inte ens nämna. Det blir mest Bodypump och Functional Moves.

Bishop - ja, det också. Några kvällar under de senaste veckorna. Mysigt att bara slinka in och sitta bort en stund.

Nu har jag 3 dagar kvar på jobbet och sen blir det vila, avlsppning, ta-hand-om-mig-själv ett tag med träning, frisk luft och mycket tankeverksamhet. Framförallt har allt det här inneburit att jag för tillfället mår mycket bättre än jag gjort på mycket länge. Riktigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar