14 augusti 2010

Tankar

Nu har skrivit om vad jag gjort under den senaste månaden. Det har varit mycket idrott, umgänge med kompisar och sommaraktiviteter. Men jag börjar känna hösten krypa inpå mig. Alldeles för tidigt, jag är inte klar med sol, bad och värme ännu. Konstigt att jag ett sånt behov av det för att må bra.

Men jag mår bra av små små uttryck av uppmuntran, av att bara finnas till för mina vänner, att kunna lyssna när andra behöver någon som bara finns. Jag kanske periodvis har svårt att släppa mina vänner inpå livet men jag börjar bli bättre på det. Jag har också blivit bättre på att lyssna på mig själv och vad jag vill.

Men jag inser att jag har en lång väg kvar innan jag kan säga att jag mår helt ok. Vissa saker är fortfarande svåra att klara av, jag har svårt att hantera när man pressar mig till sånt jag egentligen inte vill. Eller när man inte låter mig göra saker i min egen takt utan har bråttom, sätter press! Resultatet blir att jag backar undan.

En positiv sak med mitt liv just nu är att jag trivs med mitt hem, jag trivs med att vara själv hemma eller med Hanna. För bara ett år sen fick jag panik av att behöva vara ensam men så är det inte längre. Det här är ofantligt skönt.

Nu ska jag snart ha semester igen och sen får vi se vad som händer i höst. Jag vet att man sätter en otrolig press på mig på jobbet och vi får se om jag är redo för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar