14 augusti 2010

En resumé av senaste månaden

Nu är det längesen jag skrev nåt.... orden har väl fastnat nånstans men nu har inspirationen återkommit. Det har hänt massor under de senaste veckorna.
Helgen efter att jag kom hem från Grekland så var det dags för möhippa för underbara goa Petra. Det ösregnade hela dagen men Emma lovade att det skulle spricka upp kl 14, lagom till att vi skulle kidnappa Petra och självklart blev det så.
Vi började med att äta en picknicklunch i Stadsparken. Naturligtvis skålade vi för den blivande bruden. Efter maten blev det promenad genom stan med diverse frågor och ledtrådar. Efter att ha stylat en staty i Stadsparken så var det dags för vätskepaus på Bishop. vi dukade långbord och drack några öl och hade en frågesport om Petra och Daniel. Första pris var en middag hemma hos mig, just den kvällen och just för 13 personer. Konstigt va?





























Jag har också varit och lyssnat på Ulf Lundell på Trädgårdsföreningen. Kanske inte en höjdarspelning, han börjar bli trött och det märks att han tappat en del. Jag hade gärna hört mer av hans gamla goa låtar men de kanske kommer ett annat år.

3 augusti var det dags för Jonas Jerebko att göra hemmapermiär i Boråshallen. En match som vi basketfans i Borås sett fram emot. Motståndet i landskampen stod Estland för och det blev en segerkväll för Sverige. Även publikmässigt var det en höjdare ca 2445 personer! Nytt rekord för träningslandskaper, Fantastikt!

Sen fick jag inbjudan att följa med Borås Basket till Norrköping för att kolla två EM-kval matcher, damer och herrar. En jättekul helg med massor av bra basket, mat och umgänge med trevliga basketmänniskor från Borås och Marbo och matchanalyser av Lasse Johansson och Torbjörn Gehrke. Intressant att lyssna på taktiken och hur lagen förberett sig. Vi fick även lyssna på Jonte Karlssons syn på landslagsbasket.
Jag och Hanna har varit på utställning :And There Was Light i Göteborg. En suverän upplevelse av renässansens 3 genier, Leonardo, Michelangelo och Raphael. Tänk att alla dessa tre levde i princip samtidigt och skapade så mycket fantastiskt. Tack Hanna för att jag fick gå med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar