03 april 2011

Vårkänslor trots duggregn

Igår var jag i Östra Frölunda och lyssnade på Daniel. En skön tur ut i ingenstans och där finns ett Medborgarhus som anordnar aktiviteter för de som bor i samhället. Igår var det så dags för Daniel att spela. Som vanligt Gott gung och massor av bra musik.


Idag har jag kört undan en del skräp som samlats hemma lite varstans och varit på Blomsterlandet och köpt lite vårblommor att plantera på balkongen istället för vinterns ljung som sett sina bästa dagar. Nu blir det petunior, pelargoner och påskliljor.

Jag har även provat att fröså malva och stockrosor som jag fått av Maria på mitt gamla jobb. Malvan är omplanterad för andra omgången men stockrosorna vill sig inte.... Vi får se vad som händer i de små lådorna. Jag har även sått lite basilika, dragon och gräslök. Kanske blir det en liten örtagård på Varbergsvägen så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar