25 april 2011

April som bara försvann

Nu är det ju jättelängesen jag skrev och egentligen borde jag ju ha all tid i världen att skriva men å andra sidan så händer det inte så mycket just nu så jag har väl antagligen inte behövt skriva av mig.

Fotboll har det ju varit en hel del men resultaten har ju inte varit så lysande förrän igår. En fantastisk stämning på Arenan, strålande solsken och en riktigt kul fotboll. Elfsborg har så många unga duktiga killar som är ett rent nöje att se på plan. Sen har man ju en klippa i Andreas Augustsson, stabil, stenhård och säker. Nu kanske vi är på gång igen, jag hoppas verkligen på det.





Jag har de senaste veckorna chattat en hel del med Chris, en soldat i US Army som är stationerad i Iraq. Det är fantastiskt kul att dela med sig av mitt svenska synsätt och få del av hur han som amerikan ser på saker och ting. Det skiljer inte så mycket som man skulle kunna tro och ibland så skiljer det massor. Helt olika världar!



Jag har haft min underbara Petra på besök också. Hon bodde hos mig medan Daniel var i Stockholm. Så skönt att komma hem när någon pysslar omkring hemma, jag saknar nog Hanna mer än jag trott. Petra och jag var på Wiser's en fredag kväll. Ett nytt ställe för mig och kanske blir det fler besök. En mysig miljö men kanske lite ungt klientel. Bra musik framförallt.




Jag har bokat ännu en resa... snart åker jag till Alicante för att bara vara och sola. Njuta av lite värme och Medelhav. Mera om det senare......







Jag har även varit i Göteborg på en AW med några kollegor från förr. Inte så många men de som kom är bland de mysigaste. Kul att prata med dem och bli än mer övertygad om att jag gjort rätt som lämnade.




Jag har firat påsk ute på Lindsberg, ätit gott, solat och lyssnat på bäcken som porlar nedanför gården och på fåglarna som kvittrar. Man har nästan kunnat se hur våren exploderat i grönska.

Det blev massor med god mat från grillen både på långfredagen och påskafton. Entrecote, lammstek, sparris, halloumi, rotfrukter.....












Naturligtvis har jag besökt Bishop ett antal gånger de senaste veckorna och så även gymmet. Träning är en stor del av mitt liv, trots knäproblem.



Jag har äntligen haft min födelsedagsfest.... det kommer ett helt inlägg om bara det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar