18 maj 2011

Spanien

Först av allt Spanien var härligt. Jag fick en del av den vilan jag behövde. Playa Flamenca - vattnet var kallt men underbart att känna sanden mellan tårna.

Torrevieja är en fin stad med en härlig promenad utmed havet, massor av resturanger och barer. Inne i stan finns en hel del affärer.

Marknader verkar vara en stor grej, varje område har sina egna och det är en del bra saker men mycket skräp. Kul med folkvimlet i alla fall.

Jag fick vara med om en gårdsfest på Los Dolses... Kul människor och jag var enda svenskan på plats.

Det blev en hel del god mat från olika länder, kinesiskt, grekiskt, norskt, spanskt, italienskt, svenskt - ett ställe med mat från hela världen. Sista nätterna bytter jag boende från lugna Los Dolses till hamnen i Torrevieja.

Jag har även gjort det jag pratat om och funderat på länge. Ytterligare en tatuering. Det blev en ros med en inlindad G-klav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar