30 december 2008

Helg igen


Nu har man då jobbat i två dagar och försökt rensa rent på skrivbordet men det fungerade inte. På något sätt har tempot dalat när man varit hemma i några dagar. Men som vår chef sa innan jul - jobbet ligger kvar efter helgerna, så åk hem och koppla av.
Nu är det dags att ladda för 2009 och den ständiga frågan är - hur firar man in det nya året? Det fanns massor med varianter bland mina kollegor, en skulle på fest där man lagade mat tillsammmans, en annan skulle fira med familjen hemma. En skulle på fin restaurang och äta tre rätters middag. Och jag då?

Eftersom jag är nybliven singel så borde jag egentligen gå på krogen men jag är nog lite tråkig och stannar hemma. Tänkte köpa hem lite god mat, ett gott vin och en liten flaska god champagne. Sen ska jag gå och köpa lite härligt badsalt och ta mig ett bad, dricka lite vin och lyssna på musik. Sen lagar jag min middag och bara kopplar av - visst låter det som en underbar kväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar